שיבוש הליכי משפט מהווה עבירה פלילית בהתאם לסעיף 244 לחוק העונשין ומדובר בעבירה שניתן לעבור עליה בדרכים רבות ובהתנהגויות שונות. המשותף לכל ההתנהגויות שמהוות עבירה של שיבוש הליכי משפט היא שלכולן ישנה כוונה משותפת והיא שיבוש הליכים.

הקשר בין עדי תביעה לנאשם

ידוע, כי במשפט פלילי כל חומרי החקירה מועברים לידי עו”ד הפלילי המייצג את הנאשם והקשר בין עו”ד הפלילי לעדי התביעה הוא במסגרת חומר החקירה וזאת עד ליום שבו העורך דין הפלילי חוקר את עדי התביעה בבית המשפט. עולה, כי עד ליום העדות בבית המשפט אין קשר בין עדי התביעה בתיק הפלילי לבין עו”ד הפלילי של הנאשם או מקורביו.

הכלל הוא שסניגור פלילי אינו יכול להפגש עם מי מעדי התביעה בנוגע לעדות במשפט הפלילי טרם שזה נותן את עדותו אולם יתכן שעד התביעה בהסכמת התביעה ועורך דינו יסכימו במקרים מסוימים שתתקיים פגישה קודם העדות בין עו”ד הפלילי לבין עד התביעה. פגישה שכזאת תוכל להתקיים אך ורק בהסכמת הצדדים.

לעיתים מדובר במקרים שבהם המפגש בין עד התביעה לעו”ד הפלילי נוצר מכורח המציאות, כך שמדובר בעדים שגרים בשכנות, עובדים בקרבת מקום ולכן אין בעצם קיום המפגש משום עבירת שיבוש הליכי משפט, אלא אם מדובר במפגש עם עד התביעה כשאינו מכורח המציאות ובדרך שמהווה ניסיון להביא לשיבוש המהלכים.

אם הנכם חשודים בפלילים ואתם תוהים האם מותר לכם ליצור קשר עם אחד מהמתלוננים או מי מעדי התביעה פנו אלינו – משרד עורך דין פלילי רוטנברג – כדי שנדריך אתכם בטרם תפעלו בדרך שתכשיל אתכם

עו”ד ניר רוטנברג
כותב המאמר: עו”ד ניר רוטנברג

חבר לשכת עורכי הדין משנת 1997, התמחה אצל עו”ד דן אבי יצחק. עורך דין פלילי ניר רוטנברג עוסק במשפט פלילי למעלה מ20 שנה הינו מוותיקי עורכי הדין הפליליים בארץ וטיפל בתיקים פליליים מורכבים מאוד, בארץ ובחו”ל.

לייעוץ מהיר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    תחזרו אליי

    תפריט נגישות

    ×