פעילות חברות הפורקס

בישראל פועלות כיום מספר רב של חברות המעניקות שירותי מסחר במט״ח(Forex) – פורקס ומסחר באופציות בינאריות.

חברות אלו פועלות בשוק כמעט פרוץ לחלוטין ותחת פיקוח רגולטרי מינימלי כך שישנן חברות המנצלות את המצב בשוק כדי לנצל ולעשוק את אלו המשתמשים בשירותי המסחר בפורקס.

משקיעים רבים מתלוננים כי כשהם פותחים פוזיציה שאמורה להיות רווחית לפי הציטוטים באתרים העולמיים מגלים שבחברת הפורקס בה השקיעו הפוזיציה מפסידה מכיוון שחברת הפורקס מקבלת אינה משתמשת בספקי ציטוטים מקובלים ומוכרים.

חברות פורקס מסויימות פועלות בניגוד עניינים ובעצם מזייפות נתוני מסחר כך שמשקיע גם אם הוא משקיע חכם והגון הרי שהוא נמצא במקום שכל פעולותיו נדונות לכשלון מראש ולפעולות של חברות פורקס מסוג זה קוראים הונאה והן בעלות אופי פלילי.

שינוי שערים והונאה

כך חלק מחברות הפורקס משנות באופן יזום שערים של מחירי מניות כך שהמשקיע יפסיד את כספו בכל מקרה ובדרך לא הוגנת כשבזמן שספקי ציטוטים כמו רויטרס ובלומברג מציגים שער אחד חלק מחברות הפורקס משנות את הציטוט בהתאם לצרכיהם.

אנו עדים בכל יום לאנשים שמפסידים סכומי כסף גבוהים ביותר וללא שהם מודעים לכך שבעצם נפלו קורבן להונאה מתוחכמת שהובילה אותם להפסדי עתק.

להונאת הפורקס והאופציות הבינאריות השלכות הן במישור המשפט הפלילי והן במישור האזרחי.

חברות פורקס שפועלות בדרכי מרמה והונאה עלולות למצוא עצמן תחת חקירה פלילית של הרגולטור ובמישור האזרחי יש אפשרות לתבוע בחזרה את הכספים שהושקעו במערכת המסחר.

משרד עורך דין רוטנברג

משרד עו״ד פלילי רוטנברג פועל כדי להשיב כספים שנגזלו במרמה ללקוחות חברות הפורקס הן תחת המטריה של עורך דין פלילי המלווה את חקירת הרגולטור, מעצרים וניהול המשפט הפלילי לאחר הגשת כתב האישום וכמו כן אנו פועלים במישור האזרחי במסגרת תביעות במטרה להשיב את הכספים באופן מלא .

משרד עורכי דין פלילי רוטנברג פועל מזה שנים בתחום ההונאות והפורקס מאמרים פרי עטנו פורסמו בעיתון דה מרקר בנושא זה :

https://www.themarker.com/opinion/1.2597850

https://www.themarker.com/markets/1.2701825

 

עו”ד ניר רוטנברג
כותב המאמר: עו”ד ניר רוטנברג

חבר לשכת עורכי הדין משנת 1997, התמחה אצל עו”ד דן אבי יצחק. עורך דין פלילי ניר רוטנברג עוסק במשפט פלילי למעלה מ20 שנה הינו מוותיקי עורכי הדין הפליליים בארץ וטיפל בתיקים פליליים מורכבים מאוד, בארץ ובחו”ל.

לייעוץ מהיר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    תחזרו אליי

    תפריט נגישות

    ×