משטרת ישראל והשב"כ יכולים להנפיק היתרי כניסה לישראל לצרכי עבודה לתושבי השטחים אך לעיתים בשל עבר פלילי או עבר פלילי בטחוני גורם לכך שברישום הפלילי ישנה מניעת כניסה לישראל.

מדובר במניעה שמייצרת פגיעה קשה בפרנסה של מנוע הכניסה ובמשרד עורכי דין רוטנברג מתמחים בהכנת ערר על מניעת הכניסה לישראל.

מהם הקריטריונים שגיבשה משטרת ישראל למניעה משטרתית לכניסה מהשטחים?

המשטרה בישראל גיבשה מספר קריטריונים שמטרתם ליתן התרעה בפני מפקד צבאי במחסום על סיכון לשלום הציבור ובטחונו שעלול להתעורר כתוצאה מכניסה של התושב הפלסטיני וזאת בהתאם לעבר פלילי או חשד לביצוע עבירה פלילי שנחקר בהווה, יודגש שהתרעה שכזו שתוביל למניעת כניסה לישראל יכולה להתבסס על מידע מודיעיני בלבד.

מי יכול להגיש ערר?

כנגד המשך מניעת הכניסה לישראל ניתן להגיש ערר באמצעות המנוע או על ידי מעסיקו של מנוע הכניסה.
בשלב הראשון יכול מנוע הכניסה להגיש בקשת ערר למשטרה וזאת כנגד עצם הזנת המניעה והמשכה אך אם בקשתו נדחתה הוא יכול לפנות בערר לגורמי המנהל האזרחי בבקשה לקבל היתר על אף המניעה הקיימת נגדו.

אם מנוע הכניסה לישראל סבור שנפלה טעות בעצם הזנת המניעה כנגדו או שקיימת סיבה אחרת שתצדיק את ביטול המניעה או את קיצורה על לפנות בהגשת ערר על המניעה המשטרתית.

הערר יוגש לשוטר שנמצא במת"ק לבחינת חוליית מוגבלי כניסה במטא"ר וזו תבדוק בהתאם לכללים והנהלים של המשטרה האם יש הצדקה לביטול המניעה או לקיצורה.

כמה זמן לוקח הטיפול בערר על מניעת כניסה לישראל?

זמן הטיפול בערר עד להכרעה יהיה עד 8 שבועות כשבמקרה הומניטארי מיוחד וחריג יוכלו לבחון את הבקשה באופן מזורז.

אם הערר שהוגש סורב?

מנוע כניסה לישראל שהערר שהגיש נדחה יכול להגיש ערר חדש בחלוף שנה מיום קבלת ההחלטה בעניינו אלא אם חל שינוי נסיבות כזה שמצדיק את הגשת הערר מוקדם יותר.

מתי אפשר להגיש ערר למרות מניעה משטרתית?

אם משטרת ישראל דחתה את בקשת הערר על מניעה משטרתית, יכול מנוע הכניסה להגיש בקשה לקבלת היתר כניסה לישראל למרות קיומה של המניעה המשטרתית וזאת אם נתמלאו התנאים הבאים:
1. הבקשה לקבלת היתר ממניעים הומניטריים סורבה.
2. מנוע הכניסה עומד בכל הדרישות והקריטריונים הנדרשים לקבלת ההיתר המבוקש וזאת מלבד המניעה המשטרתית.
3. מנוע הכניסה סבור שנסיבות חריגות ומיוחדות מצדיקות את קבלת הבקשה בעניינו.

משרד עורך דין פלילי ניר רוטנברג מתמחה במתן מענה מיידי ומוצלח למנועי כניסה לישראל. אנו מגישים מכינים יחד עם מנוע הכניסה את הערר ולזכותנו הצלחות רבות בבקשות שהגשנו עם אחוזי הצלחה גבוהים ביותר.
אם הנך מנוע כניסה לישראל פנה אלינו ונוכל לייעץ לך.

עו”ד ניר רוטנברג
כותב המאמר: עו”ד ניר רוטנברג

חבר לשכת עורכי הדין משנת 1997, התמחה אצל עו”ד דן אבי יצחק. עורך דין פלילי ניר רוטנברג עוסק במשפט פלילי למעלה מ20 שנה הינו מוותיקי עורכי הדין הפליליים בארץ וטיפל בתיקים פליליים מורכבים מאוד, בארץ ובחו”ל.

לייעוץ מהיר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    תחזרו אליי

    תפריט נגישות

    ×