משרד עורכי דין רוטנברג עוסק בתחום הפלילי ובעל מיומנות וניסיון בייצוג מבוקשים ע"י האינטרפול ומשטרות ברחבי העולם. כמו כן אנו עוסקים בביטול צווי מעצר בינלאומיים ובירור באשר לקיומם של צווי מעצר במשטרת הגבולות במדינות השונות. בשנים האחרונות משרדנו טיפל בהצלחה באזרחים שנעצרו במדינות שונות באירופה בעקבות צו מעצר בינלאומי סמוי שהוצא ע"י האינטרפול ללא ידיעת העצורים בעת שיצאו מן הארץ.

לייעוץ מהיר, השאירו פרטים ונחזור אליכם

    תחזרו אליי

    לאחר המעצר בחו"ל משרדנו עוסק בטיפול מיידי לצורך שחרור העצור תוך קיום מגעים עם המדינה שהוציאה את צו המעצר, המדינה שבה האדם נעצר בפועל ועם האינטרפול עצמו לצורך בדיקת חוקיות ותוקף הצו.

    צו מעצר בינלאומי סמוי

    במקרים רבים מונפקת הודעת מעצר בינלאומית בין מדינה אחת לרעותה באופן סמוי ומבלי שההודעה מפורסמת לציבור כולו. התוצאה היא שפרסום צו מעצר סמוי של האינטרפול מתגלה רק במקרה ובו המבוקש מגיע למדינה אחרת במסגרת נסיעה ואז הוא נעצר בהפתעה לאחר הנחיתה בבדיקת הדרכונים אולם קיימים מקרים ובהם המבוקש ייעצר כבר במטוס.

    כיצד לברר על קיומו של צו מעצר בינלאומי של האינטרפול

    ישנם דרכים רבות ומגוונות לבירור על קיומו של צו מעצר בינלאומי הקיים כנגד מבוקש ובין היתר ניתן להשתמש בדרכים הבאות כדי לברר על קיומו של צו מעצר בינלאומי. יודגש כי ישנן דרכים נוספות מעבר למפורט במאמר זה אולם בחרנו שלא להעלות אותם על הכתב: 1. בדיקת רשימת המבוקשים באתר האינטרנט של האינטרפול- יתכן וקיים צו מעצר בינלאומי כנגד מבוקש אולם הוא מפורסם רק ברשתות המוגבלות של ה-NCB ולכן לא ניתן לסמוך על אתר זה באופן מלא. 2. פנייה למשטרה המקומית בבקשה לדעת האם הונפק כנגדך צו מעצר בינלאומי- לעיתים פנייה לבית המשפט או למשטרה בבקשה מעין זו תספק תשובה אולם יתכן כי מטעמים מודיעיניים ואחרים תמנע המשטרה מלמסור את המידע המדוייק. 3. פנייה לועדת הביקורת של האינטרפול CCF INTERPOL – באמצעות פנייה מעין זו באמצעות עורך דין או באופן פרטי ניתן לבקש מידע וגישה לתיק האינטרפול של המבוקש.

    ביטול צו מעצר פוליטי של האינטרפול

    האינטרפול כמשטרה הבינלאומית אמורה לשמור על נייטרליות במערכת היחסים הסבוכה בין המדינות ברחבי העולם ששותפות לכח האכיפה והשיטור הבינלאומי. כארגון שקיבל מנדט למנוע ולהלחם בפשע באמצעות שיתוף פעולה בינלאומי על האינטרפול להתעלות מעל הפוליטיקה המקומית בכל מדינה ומדינה וכן יחסי המדינות אחת מול רעותה. סעיף 3 לחוקת האינטרפול מעגן במפורש את עקרון הנייטרליות של הארגון ואוסר על האינטרפול לעסוק בנושאים בעלי אופי פוליטי, דתי, צבאי וגזעי.

    החשיבות של סעיף 3 לחוקת האינטרפול

    לאיסור בטיפול בנושאים פוליטיים המעוגן בחוקת האינטרפול יש נפקות פרקטית הנוגעת לעיבוד הנתונים בתוך ערוצי הארגון כך שיבחנו הנפקות של הודעות אינטרפול שונות ופרסומן. השינויים וההתפתחות של המשפט הבינלאומי וכן השינויים באופי של הפשע הבינלאומי מאתגר את עבודת האינטרפול במאבק בטרור הבינלאומי וכן ניתנת פרשנות שונה במקרים שונים לעימותים פוליטיים, צבאיים ודתיים.

    לעיתים צו המעצר אינו תקף ואינו חוקי וניתן לבטלו בתוך זמן קצר

    כדי להביא למחיקת הרישום באינטרפול וביטול צו מעצר בינלאומי כנגד מבוקש יש לפעול בשלושה דרכים:

    1.ניתן לפנות ישירות לרשויות במדינה שהוציאה את צו המעצר הבינלאומי ואת בקשת ההסגרה בבקשה מנומקת המסבירה מדוע יש מקום למחוק ולבטל את המידע כנגד המבוקש. בכל מדינה ישנם חוקים שונים ותקנות הנוגעות למחיקת הרישום וביטול צו מעצר בינלאומי ולשם כך אנו נמצאים בקשר שוטף עם משרדי עורכי דין ברמות הגבוהות ביותר ברחבי העולם המתמחים בייצוג מבוקשים וביטול צו מעצר בינלאומי שהופץ באינטרפול.

    2.קיימת אפשרות לפנות למשטרת ישראל בבקשה מנומקת כך שתבקש מן האינטרפול לבטל את צו המעצר ואת הוראת הדגל האדום כנגד המבוקש, כמובן שברוב המקרים משטרת ישראל תעשה הכל כדי לעשות כלום אולם במקרים נדירים יתכן שפניה כזו תביא לביטול צו המעצר הבינלאומי.

    3.האפשרות הסבירה והנכונה ברוב המקרים להביא לביטול צו מעצר בינלאומי ומחיקת המידע כנגד המבוקש באינטרפול תהיה פניה למועצה המפקחת על האינטרפול בבקשה מנומקת שתוביל להחלטה למחוק ולבטל את צו המעצר.

    תקנות האינטרפול לביטול צו מעצר בינלאומי

    תקנות האינטרפול למחיקת צו אדום כנגד מבוקש ולביטול צו מעצר הן מסובכות ומאתגרות כאחד והמלצתנו היא לפנות בבקשה מנומקת לאחר שעורך דין פלילי מוסמך המתמחה ועוסק בתחום האינטרפול עבר על הבקשה וניסח אותה בדקדוק. כמשרד עורכי דין שעוסק שנים רבות בתחום הפלילי הבינלאומי ומגיש עתירות לביטול צווי מעצר בינלאומיים אנו עוסקים מדי יום בהתפתחויות ובשינויים של סעיף 3 לחוקת האינטרפול ועתירות שמוגשות לביטול הודעות אדומות או סמויות יכולות להתקבל לאחר שבחינת החשדות מעלה שמקורן במאבקים פוליטיים או צבאיים בתוך המדינה שדורשת הסגרת מבוקשים. אם קיים נגדך צו מעצר בינלאומי של האינטרפול או שאתה מעוניין לקבל ייעוץ הנוגע למידע סודי של האינטרפול פנה אלינו כדי שנוכל לסייע לך.

    עו”ד ניר רוטנברג
    כותב המאמר: עו”ד ניר רוטנברג

    חבר לשכת עורכי הדין משנת 1997, התמחה אצל עו”ד דן אבי יצחק. עורך דין פלילי ניר רוטנברג עוסק במשפט פלילי למעלה מ20 שנה הינו מוותיקי עורכי הדין הפליליים בארץ וטיפל בתיקים פליליים מורכבים מאוד, בארץ ובחו”ל.

    לייעוץ מהיר
    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      תחזרו אליי

      תפריט נגישות

      ×