חוק העונשין קובע מספר עבירות של זנות ותועבה אשר נועדו למנוע ניצול מיני למטרת רווח. במאמר זה נסקור את העבירות המרכזיות בתחום זה: סרסרות, שידול לזנות, ייבוא אנשים למטרת זנות ופרסום דברי תועבה. הענישה בגין עבירות אלו היא עונשי מאסר ממושכים, בהתאם לחומרת העבירה. כמו כן, כאשר עבירות זנות ותועבה מעורבות קטינים, רף הענישה עולה באופן ניכר.

סרסרות

כל מי שמחייתו מתבססת על עסקי זנות, או מי שמקבל ביודעין תמורה שניתנה בעד מעשה זנות של צד שלישי, עובר עבירה של סרסרות והעונש בגין עבירה זו הוא עד 5 שנות מאסר. ההגדרה של מעשה זנות אינה מחייבת קיום יחסי מין מלאים, אלא די בהתנהגות שמטרתה סיפוק מיני. לעניין הפרנסה מרווחי זנות, מדובר בהגדרה רחבה, הכוללת כל פעולה המובילה לרווחים: שידול, תמיכה, ניהול העסק וכיו”ב. כמו כן, כאשר גבר מתגורר עם זונה, חזקה עליו שהוא חי על רווחים של עסקי הזנות וחובת ההוכחה להוכיח כי אין כך הדבר היא על כתפיו. חשוב לציין, כי כאשר עבירת הסרסרות בוצעה כלפי קטינים, בן זוג, או במסגרת יחסי מרות, הענישה חמורה יותר ועומדת על 7 שנות מאסר.

שידול לזנות

הדין הפלילי בישראל אינו מגדיר את מעשה הזנות עצמו כעבירה פלילית, אולם שידול לזנות זו עבירה חמורה. חוק העונשין קובע כי המביא אדם לידי מעשה זנות, אם בפעולה אקטיבית ואם במחדל, דינו 5 שנות מאסר. כאשר מדובר בשידול בנסיבות מחמירות, הסנקציה העונשית מחמירה. כך למשל, עבירה של שידול, במסגרת יחסי מרות או תלות – נפשית או כלכלית, דינה 10 שנות מאסר. לעבירת השידול יש עבירה משלימה: הבאת אדם כדי לעסוק בזנות, קרי, ייבוא נשים לארץ על מנת שיעסקו בזנות ודינה של עבירה זו הוא 7 שנות מאסר. כאשר המעשה בוצע תוך ניתוק האישה ממדינתה, מעבודתה, מהסביבה הטבעית שלה, רואים בכך לא רק כעבירה של שידול, אלא גם עבירה של סרסרות.

השכרת מקום כדי לקיים מעשי זנות

כל המשכיר נכס אשר מתקיימים בו עסקי זנות ביודעו שכך, עונשו מאסר של 6 חודשים. כמו כן, אם בראשיתו של דבר, לא ידע בעל המקום על טיבה של הפעילות, משגילה, עליו להפסיק את השכרת המקום לאותו הגורם ואם לא עשה כן וחידש את חוזה ההשכרה, דינו גם יהיה 6 חודשי מאסר. הרציונל מאחורי הטלת אחריות על בעלי נכסים הוא כמובן לצמצם את האפשרות להפעלת עסקי זנות ולכן, מוטל העונש הן על מי שידע מלכתחילה בדבר טיבה של הפעילות בנכס והן על מי שגילה ולא חדל מהשכרת הנכס לאותו גורם.

הוזמנת לחקירה בגין סרסרות? שידול לזנות? הדין הפלילי מטיל עונשים כבדים בגין עבירות אלו ואתה זקוק לייצוג משפטי על ידי עו"ד פלילי אשר ילחם עבור זכויותיך בהליך הפלילי.

עו”ד ניר רוטנברג
כותב המאמר: עו”ד ניר רוטנברג

חבר לשכת עורכי הדין משנת 1997, התמחה אצל עו”ד דן אבי יצחק. עורך דין פלילי ניר רוטנברג עוסק במשפט פלילי למעלה מ20 שנה הינו מוותיקי עורכי הדין הפליליים בארץ וטיפל בתיקים פליליים מורכבים מאוד, בארץ ובחו”ל.

לייעוץ מהיר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    תחזרו אליי

    תפריט נגישות

    ×