תנאי הסגרה למדינה זרה

כשמדינה זרה מבקשת את הסגרתו של אזרח ישראלי לצורך העמדתו לדין צריך שבקשת ההסגרה תעמוד במספר תנאים שרק לאחר שאלו יתמלאו במלואם יוכל בית משפט בישראל להכריז על מבוקש כבר הסגרה למדינה הזרה.

בית המשפט בישראל יבחן האם הישראלי- מבוקש ההסגרה- היה אזרח ותושב ישראל בעת ביצוע העבירה המיוחסת לו ואם התשובה לכך חיובית הרי שבקשת ההסגרה צריכה להיות רק לשם העמדתו לדין במדינה המבקשת את הסגרתו והמדינה הזרה צריכה להתחייב בפני מדינת ישראל שהיא תעביר את מבוקש ההסגרה בחזרה לישראל לצורך ריצוי מאסרו במידה ויורשע ויוטל עליו עונש מאסר.

התנאי האחרון הוא חשוב שכן מדינת ישראל דורשת התחייבות מראש מהמדינה הזרה להשבתו של הישראלי לריצוי עונש המאסר שכן האמנה הבינלאומית שמתייחסת להעברת נידונים לריצוי עונשם במדינת האזרחות אינה מתנה הסכמה מראש להשיב את מבוקש ההסגרה למדינת האזרחות בסיום ההליך.

חוק ההסגרה

חוק ההסגרה מתנה הסגרת ישראלי בהדדיות בין המדינות כך שלצורך הסגרתו צריך שיהיה קיים הסכם הסגרה בין המדינות או אמנה רב צדדית אולם ניתן לחתום הסכם מיוחד הנוגע למקרה ספציפי בין מדינות כך שגם אם אין הסכם הסגרה בין המדינות תוכל המדינה המבקשת לבקש את הסגרתו של המבוקש.

תנאי נוסף הוא כי האדם שהסגרתו מתבקשת יעמוד לדין בעבירה שאילו היתה נעברת בישראל דינה היה מאסר שנה או עונש חמור מזה וכן שלא מתקיים מצב שבו ההסגרה וההיענות לה עלולה לפגוע בתקנות הציבור או באינטרס חיוני של מדינת ישראל.

ראיות בבקשת הסגרה

כמובן שבקשת ההסגרה צריכה להכיל ראיות לחובת המבוקש כך שבישראל היו יכולות להספיק כדי להעמידו לדין.

רק בהתמלא תנאים אלו יוכל בית משפט בישראל להכריז על מבוקש כבר הסגרה אולם ישנם סייגים רבים וטיעונים רבים כדי לפגום בפרוצדורה של בקשת הסגרה כך שזו תדחה והמבוקש ישאר בישראל.

אנו עוסקים במשפט הפלילי למעלה מ-20 שנה ומנוסים בכל גווניו פנו אלינו לייעוץ מיידי

עו”ד ניר רוטנברג
כותב המאמר: עו”ד ניר רוטנברג

חבר לשכת עורכי הדין משנת 1997, התמחה אצל עו”ד דן אבי יצחק. עורך דין פלילי ניר רוטנברג עוסק במשפט פלילי למעלה מ20 שנה הינו מוותיקי עורכי הדין הפליליים בארץ וטיפל בתיקים פליליים מורכבים מאוד, בארץ ובחו”ל.

לייעוץ מהיר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    תחזרו אליי

    תפריט נגישות

    ×