הסגרה

החזקה המקובלת היא שמדינה שמקובל כי היא מושתת על סדר חוק ומשפט תנהל הליך משפטי הוגן למבוקש הסגרה תוך שהיא תשמור על זכויותיו כעצור ו/או כאסיר. העקרון ולפיו אין להטיל ספק במדינות שמבקשות הסגרה נולד מתוך האינטרס הציבורים לשיתוף פעולה בין המדינות במאבק בפשיעה, כך שאכיפת הדין הפלילי על פושעים נמלטים ימוצה תוך שיתוף פעולה בינלאומי ותוך מניעה של הפיכת ישראל ל"מדינת מקלט" לפושעים.

"תקנת הציבור"

כשמבוקשת הסגרת אדם הנמצא בישראל למדינה אחרת יוכל עו"ד פלילי ( עורך דין פלילי) של מבוקש ההסגרה לטעון כנגד ההסגרה בשל "תקנת הציבור". בהתאם לטיעון זה הרי שתמנע הסגרתו של מבוקש למדינה שמבקשת את הסגרתו בשל חשש לפגיעה ממשית בתחושות המוסר וההגינות במדינה זו ומתוך חשש להתעמרות במבוקש ההסגרה.

מדובר במקרים קיצוניים שבהם החלטה להסגיר אדם לידי מדינה אחרת תהיה מעשה לא צודק עד כדי כך שגם אם ניקח את האינטרסים שמעודדים שיתוף פעולה והדדיות במסגרת הליך ההסגרה הרי שאלו לא יעמדו אל מול סייג "תקנת הציבור".

כדי שסייג זה יתקיים אין זה מספיק בהעלאת טענות כלליות כנגד הסיכון לשלומו של המוסגר אלא יש להציג הערכה שנמצאת בסבירות גבוהה וממשית כי מתקיימות אותן נסיבות חריגות שמצדיקות את הפעלת סייג "תקנת הציבור" שכן גם אם יופעלו אמצעי ביטחון וינקטו צעדים כדי לשמור על שלום המוסגר הרי שסביר כי הוא עלול להפגע באותה מדינה ולכן יש למנוע את הסגרתו של מבוקש ההסגרה למדינה אחרת.

משרדנו מומחה למשפט פלילי ודיני הסגרה למעלה מ-20 שנה ואנו נפעל כדי להציל אותך מטעויות ולחלץ אותך מן הסבך שאליו נקלעת

כתבה מקיפה הנוגעת לענייני הסגרה מתוך עיתון מעריב https://www.maariv.co.il/journalists/Article-608189

עו”ד ניר רוטנברג
כותב המאמר: עו”ד ניר רוטנברג

חבר לשכת עורכי הדין משנת 1997, התמחה אצל עו”ד דן אבי יצחק. עורך דין פלילי ניר רוטנברג עוסק במשפט פלילי למעלה מ20 שנה הינו מוותיקי עורכי הדין הפליליים בארץ וטיפל בתיקים פליליים מורכבים מאוד, בארץ ובחו”ל.

לייעוץ מהיר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    תחזרו אליי

    תפריט נגישות

    ×