פינוי דייר ותביעה לפינוי מושכר – מה עושים שדייר מסרב לשלם שכירות/עו"ד פלילי

מה עושים כשדייר ששוכר דירה מסרב לשלם שכירות, מתעלם מן החשבונות וממשיך להתגורר בדירה השייכת לאחרים מבלי לשלם? סדר הדין האזרחי קובע כי במקרה של דייר סורר מסוג זה ניתן לפנות לבית המשפט בתביעה לפינוי מושכר. התביעה לפינוי מושכר מוגשת בנפרד מכל תביעה אחרת והמשמעות היא שתביעות כספיות לתשלום השכירות והחשבונות שנערמו יוגשו בתביעה נפרדת שתתברר בנפרד ולצורך פינוי הנכס מן הדייר תוגש תביעה נפרדת לפינוי המושכר שהסעד היחיד והעיקרי בה יהיה פינוי המושכר.

הגשת תביעה לפינוי מושכר

את התביעה לפינוי מושכר מגישים לבית משפט השלום שבו נמצאת הדירה בצירוף תצהירי עדות ראשית מטעמו של המשכיר, חוו"ד מומחה אם יש צורך בכך ויש לצרף את כל המסמכים שקשורים לתביעת הפינוי וביניהם חוזה השכירות.

לאחר הגשת התביעה יש להמציא את התביעה לדייר הסורר והדיון יקבע לא יאוחר מ-30 יום לאחר שהדייר הגיש כתב הגנה (30 יום).

לאחר הדיון יחליט בית המשפט האם לפנות את המושכר או להשאיר את הדייר.

במרבית המקרים אם הדייר הפר את חוזה השכירות ולא מילא את מחויבותו בהתאם להסכם ובהסכם עצמו נכתב כי הפרת הסעיפים הרלוונטים יובילו לפינוי מן הדירה הרי שבית המשפט יכריע כי על הדייר לפנות את הדירה לאלתר.

אם אתם זקוקים לייעוץ בנושא זה פנו אלינו ואנו נפעל למענכם!

עו”ד ניר רוטנברג
כותב המאמר: עו”ד ניר רוטנברג

חבר לשכת עורכי הדין משנת 1997, התמחה אצל עו”ד דן אבי יצחק. עורך דין פלילי ניר רוטנברג עוסק במשפט פלילי למעלה מ20 שנה הינו מוותיקי עורכי הדין הפליליים בארץ וטיפל בתיקים פליליים מורכבים מאוד, בארץ ובחו”ל.

לייעוץ מהיר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    תחזרו אליי

    תפריט נגישות

    ×