החוק למניעת הטרדה מאיימת נועד להגנת אדם מפני פגיעה בחייו בפרטיותו ובחירותו בידי אדם אחר שנוקט כנגדו בדרך של הטרדה מאיימת או באמצעות פגיעה בגופו. בתי המשפט נדרשים לזהירות רבה בטרם יתנו צו למניעת הטרדה מאיימת שכן צו שכזה פוגע בזכויות האדם הבסיסיות כמו חופש התנועה, זכות הקנין וחופש הביטוי וכמו כן הזכות לחירות ולכן בטרם בית המשפט יתן צו למניעת הטרדה מאיימת צריך שיתקיימו מספר מבחנים.

התנאים שנדרשים לצורך צו הטרדה מאיימת

1. האם האדם שכנגדו מתבקש הצו למניעת הטרדה מאיימת נקט באיומים כלפי מבקש הצו או הטריד אותו בעבר. 2. האם מתוך איומי והטרדות העבר הנסיבות מלמדות כי יש יסוד סביר להנחה שאותו אדם ישוב ויטריד או יאיים ויפגע במבקש הצו. לאחר שבית המשפט בוחן את שני היסודות ולומד מהם כי התנהגות העבר יש בה כדי ללמד על התנהגותו של המטריד בעתיד יינתן צו למניעת הטרדה מאיימת.

שיקולי בית המשפט

כדי ליתן צו למניעת הטרדה מאיימת צריך בית המשפט להביא בין שיקוליו את סמיכות האירועים שבין ההטרדה שהיתה בעבר לבין מועד הגשת הבקשה לבית המשפט, כך שלא יינתק הקשר בין התנהגות המטריד בעבר לבין זו הנלמדת מתוך הנסיבות לעתיד לבוא. מבקש הצו צריך להראות שהמטריד אכן ביצע כנגדו הטרדה מאיימת כפי שנדרש במסגרת הליך אזרחי לפי מאזן של הסתברויות ולא כפי שנדרש בהליך פלילי מעבר לכל ספק סביר אולם גם לאחר הוכחת קיומה של ההטרדה הצו לא יינתן מיד אלא לאחר שבית המשפט יבדוק האם במתן הצו אין כדי ליצור פגיעה לא מידתית בזכויות "המטריד" לכאורה.

חומרת ההטרדה

לצורך כך, יבחן בית המשפט את דרגת ההטרדה וחומרתה כך שככל שההטרדה המאיימת היא חמורה יותר כך שיקולי פגיעה בזכויות של "המטריד" יהיו חלשות יותר ולהיפך, ככל שדרגת ההטרדה נמוכה כך יגברו שיקולים של הגנה על זכויות "המטריד". במשרדנו מומחיות של שנים רבות בהגנה ובייצוג קורבנות עבירה ומן הצד השני של המתרס נאשמים במשפט פלילי. אם הנכם זקוקים לייעוץ של עו"ד פלילי פנו אלינו כדי שנעזור לכם ונפעל כדי להציל אתכם מטעויות.
עו”ד ניר רוטנברג
כותב המאמר: עו”ד ניר רוטנברג

חבר לשכת עורכי הדין משנת 1997, התמחה אצל עו”ד דן אבי יצחק. עורך דין פלילי ניר רוטנברג עוסק במשפט פלילי למעלה מ20 שנה הינו מוותיקי עורכי הדין הפליליים בארץ וטיפל בתיקים פליליים מורכבים מאוד, בארץ ובחו”ל.

לייעוץ מהיר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    תחזרו אליי

    תפריט נגישות

    ×