זה קורה מדי יום  כבר שנים קטינים משתמשים בסמים מסוגים שונים באופן חופשי  יחד ולחוד בנסיבות חברתיות או באופן עצמאי , בלימודים , לאחר הלימודים בתחומי בית הספר ומחוצה לו. כל ״המדריכים ״להורים לגילוי הקטין המשתמש נדונים לכישלון  חרוץ מראש . הקטינים הרבה יותר מתוחכמים ומניפולטרים ממה שההורים חולמים.

אין גם מקום להתייאש באופן מוחלט .

לעיתים קרובות דווקא הטיפול של רשויות החוק במקרים אלו בליווי גורמי מקצוע מתאימים יכול להביא לתוצאות הרצויות ובלבד שהמרקם האמון בין הקטין להוריו יישמר כמו גם שמירה על עתידו ועל שמו הטוב של הקטין.

אז זהו ביום בהיר או גשום אחד יתקשרו אליכם ויבקשו מכם לסור יחד עם ילדיכם או ידפקו על דלת ביתכם עם צו חיפוש אחר סמים על שמו/ה של החמוד/ה  שישנים בחדר הסמוך .

זה לא סוף העולם!

יש מה לעשות !

רק צריך לדעת לעשות נכון כדי שהרשויות לא ידרסו את ילדיכם או יהפכו אותו לשעיר לעזאזל או חלילה יגרמו להרס עתידו.

אפשר כדאי וצריך לפעול נכון במקרים כאלו. אנו כעורכי דין פליליים מנוסים המתמחים בטיפול בעבירות סמים ובטיפול בקטינים שהסתבכו בפלילים יודעים מה לעשות , איך ומתי. אל תסמכו אך ורק על הסברי הרשויות ומנגנונים העומדים לרשותכם חינם אין כסף מטעם המדינה. במקרים כגון אלו החיסכון הכספי  עלול לעלות ביוקר, ביוקר רב

שיקולים מיוחדים קיימים במקרים של אחזקה ו או שימוש בסמים לצריכה בידי קטינים וקיימת מדיניות מיוחדת במקרים מעין אלו. בעיקרון המדיניות הינה הימנעות מפתיחת תיק פלילי כנגד קטינים החשודים בעבירות של שימוש עצמי והחזקת סמים בהתקיים מספר תנאים

.המגמה היא העדפה של המסלול הטיפולי במקרים הראויים מתוך מגמה להוציא קטינים המעורבים בעבירות מסוג זה ממעגל העבריינות ולתרום למניעת הידרדרותם בעתיד.

מטרה נוספת של רשויות החוק שאינה בהכרח משרתת את טובת הקטין הינה להגיע במידת האפשר למקורות מספקי הסם מהם קנה הקטין את הסם או קיבל אותו. יש לנהוג בתבונה ולקבל הדרכה מתאימה מעורך דין פלילי מנוסה באשר להשלכות הנובעות בהכרח מהגשמת מטרה זו של הרשויות ע״י הקטין.

נוסף על כך יש לשקול היטב את ההפניה לגורמי הטיפול המתאימים לקטין ושיתוף הפעולה שלהם עם הרשויות. גם לכך ישנן השלכות באשר לסיום ההליך לשיקום הקטין ולמחיר שעליו ״לשלם״ . כדאי מאוד להיות מלווה באופן צמוד ע״י עו״ד פלילי מנוסה פרטי אשר יראה לנגד עיניו אך ורק את האינטרס של הקטין ועתידו .

נפתחה חקירה נגד קטין בעבירה של שימוש או של החזקת סמים מסוכנים לצורך שימוש עצמי(למעט הזרקה והסנפה של סמים) תשקול המשטרה אם לפתוח תיק פלילי נגד הקטין או לנקוט לגביו הליך של ״אי תביעה״. בכל מקרה המשטרה תודיע על האירוע לשירות המבחן לנוער.

המשטרה תימנע מפתיחת תיק פלילי נגד קטינים החשודים בעבירות של שימוש והחזקת סמים מסוכנים כאשר יתמלאו מספר תנאים מצטברים:

אין מידע על שימוש קודם בסמים או רישום קודם. במקרים חריגים ניתן לאשר ״אי תביעה״ בעבירה שניה.

הקטין מודה בעבירה ומתחייב לקבל טיפול

הקטין אינו משתמש בסמים שימוש קבוע, סדיר ומתמשך, לא היה היוזם לקניית הסם,לא הפיצו, לא סחר בו ולא שידל קטינים אחרים להשתמש בו. בנסיבות אלו עורך דין פלילי מנוסה ייתן לקטין את ההדרכה הטובה והנכונה ביותר עבורו.

הקטין גילה לחוקר את מקורות הסם. גם כאן כדאי מאוד להוועץ ולהיות מלווה בעורך דין פלילי מנוסה שייתן לקטין את הייעוץ וההכוונה הנכונה ביותר עבורו . תנאי זה הינו בעירבון מוגבל שכן הממונה על החקירה רשאי להמליץ על ״אי תביעה״ בנסיבות מיוחדות בהן התרשם כי הקטין מפחד לגלות את מקורות הסם או אינו יודע אותם.

מכאן מתחיל הליך טיפולי באמצעות שרות המבחן שבמקרים מסויימים גם הנהלת המוסד החינוכי בו לומד/ת הקטין/הקטינה לומד/ת. גם תנאי זה נתון לשיקול דעתו של הממונה על החקירה לאור נסיבות העבירה והמעורבים בה-אם יש קשר לבית הספר וסביבתו -מנהל בית הספר מיודע.

המשטרה תשקול את המלצת קצין המבחן ותחליט אם לגנוז את תיק החקירה סופית כ״אי תביעה״ או לפתוח תיק פלילי ולהביא את הקטין לדין. המשטרה תודיע על החלטתה לשירות המבחן, לקטין, להוריו ואם ההודעה נמסרה גם לבית הספר גם למנהל לפי בקשתו.

במקרים של עבירות סמים חמורות יותר כמו סחר בסמים, תווך בסם , גידול הפקה ובמקרים של שימוש והחזקה של סמים שאינם נחשבים ״קלים״ או בכמויות מסחריות הטיפול מורכב יותר ויש להיוועץ  בעורך דין פלילי מנוסה באשר לדרך הנכונה ביותר להתמודד עם החקירה והשלכותיה.

גם במקרים מעין אלו ניתן לחלץ את הקטין מכתב אישום , מהרשעה פלילית ומהדרדרות.

כל מקרה על פי נסיבותיו המיוחדות.

נקודת המוצא של המערכת הינה להביא לשיקום הקטין ולאו דווקא להענישו.

לרשויות החוק כלים רבים להימנע מהענשתו של הקטין , להימנע מהרשעתו  והעלאתו על דרך המלך של שיקום הכוונה  והרתעה עתידית מפני הסתבכות בפלילים.

תנו לנו לעזור לכם להציל את הילד!

למשרדנו ניסיון רב של לעלה מ20 שנה בתחום הפלילי בעבירות סמים ובייצוג קטינים ובגירים בבתי המשפט ומול הרשויות השונות.

ניתן לפנות אלינו במייל או טלפונית במקרים דחופים

0505522028

0546942192

מאמרים אחרונים על עבירות סמים

יבוא סמים

יבוא סמים – המדריך המשפטי המלא

סגירת תיק פלילי

תפיסת חפץ בהליך פלילי

מעצר בחו"ל: המדריך המלא לישראלי

הליכי הסגרה בישראל

סחר בסמים בדין הישראלי

סחר בסמים

עבירת גידול סמים

גידול סמים

קניית סמים באינטרנט

קניית סמים באינטרנט

הצג מאמרים נוספים