מהו סם האונס

כשמשתמשים במונח ״סם האונס״ ישנה כוונה לחומר שנעשה בו שימוש לצורך של איבוד או טשטוש ההכרה מתוך רצון להביא לניצולו המיני של האדם שלו ניתן ״סם האונס״. בד״כ יוחדר הסם באמצעות משקה שאותו ישתה קורבן האונס.

כיום, לאחר מספר שעות נעלמים שרידי הסם מגופו של קורבן העבירה לאחר מספר שעות ולא ניתן לאתר את שאריותיו, זאת בנוסף על הקושי הראייתי ליצור קשר משפטי שיוביל לכתב אישום כנגד מי שהחדיר את הסם.

סוגי ״סם האונס״

החומרים המוכרים לשימוש בסם האונס הם כאלו שפועלים כחומרי הרדמה בדרגות שונות ופועלים כדי לדכא את מערכת העצבים תוך הרדמת הקורבן או יצירת מצב שבו קורבן האונס הופכת לפאסיבית תוך שהיא אינה מסוגלת להגיב לנעשה מסביבה.

החומר הנפוץ לשימוש כסם האונס ידוע בשם “GBH” והמדובר הוא בסם שמדכא את מערכת העצבים בגוף ואסור לשימוש בישראל, בנוסף ידועים חומרים כמו “GBL”’ קטמין וסוגי סם אחרים שהשימוש בהם פועל כדי לאפשר לאנס להתקיף מבלי התנגדות מצדו של הקורבן וללא יכולת של הקורבן לזכור את שנעשה לו.

אחריות בעלי המועדונים

מרבית התקיפות המיניות באמצעות ״סם האונס״ נעשות בתוך המועדונים השונים, לעיתים הקורבן מסומם בתוך המועדון ומותקף במקום אחר ולעיתים התקיפה כולה נערכת בתוך המועדון עצמו.

כפי שבעלי המועדונים נושאים באחריות לשמור על בטחון המבלים על ידי מניעת הכנסת כלי נשק, כך באחריותם לשמור על בטחון המבלים ולעשות ככל שביכולתם כדי למנוע תקיפה מינית באמצעות ״סם האונס״ בתוך המועדון שתחת אחריותם.

מועדון או בעליו שיכשל בהבאת ראיות מספיקות לכך שעשה את הנדרש למנוע תקיפה מינית באמצעות ״סם האונס״ במתחם המועדון שברשותו עלול למצוא את עצמו חייב בפלילים ואף להיות אחראי בנזיקין כלפי קורבן העבירה.

אם נפלתם קורבן לתקיפה מינית ואת/ה סבורים כי התוקף השתמש בסם האונס כדי לתקוף אתכם, אל תשארו לבד, פנו אלינו לסיוע מיידי בפעולות המשפטיות כנגדו

מאמרים אחרונים על עבירות מין

עבירת אינוס על פי חוק העונשין

עבירת אינוס

עבירות מין באינטרנט

עבירות מין באינטרנט

מה זה מעשה מגונה

מעשה מגונה

מעשה סדום

מעשה סדום

סגירת תיק פלילי

תפיסת חפץ בהליך פלילי

06

הרשעה בעבירה פלילית שלא בכתב האישום: שאלות ותשובות

הצג מאמרים נוספים