מה זה מעשה סדום?

מעשה סדום הגדרה

מעשה סדום היא עבירת מין, אשר פוגעת מאוד בגופו ובנפשו של אדם. העבירה מופיעה בסעיף 347 לחוק העונשין והיא מוגדרת כהחדרת איבר גוף או חפץ לפי הטבעת, או החדרת איבר מין לפה. טווח הענישה של העבירה נע בין 3 שנות מאסר ועד ל10 שנות מאסר, בהתאם לחומרת הנסיבות, גיל הקורבן ושיקולים אחרים.

מעשה סדום: עונש

בדומה לעבירות מין אחרות כמו מעשה מגונה, הענישה בגין מעשה סדום, תלויה בחומרת נסיבות העבירה ובשיקולים נוספים כגון גיל הפוגע וגיל הקורבן, עבר פלילי קודם של המבצע וכדומה. יחד עם זאת היות שמדובר בעבירת מין פוגענית, דרגת הענישה הנמוכה ביותר עומדת על 3 שנות מאסר. זו מתייחסת למצב שבו בוצע מעשה סדום בבגיר, במסגרת יחסי עבודה בהם קיימים יחסי מרות. בוצע מעשה סדום במסגרת יחסי תלות, בקורבן שגילו בין 16-18, הענישה מחמירה יותר ועומדת על 5 שנות מאסר. כאשר מדובר בקטין בין גילאי 14-16, רף הענישה עולה באופן משמעותי ועומד על 10 שנות מאסר.

מעשה סדום בקטין

במקרים בהם הקורבן הוא מתחת לגיל 14, מדובר בעבירה של אינוס. למעשה, ישנם מקרים נוספים בהם מעשה סדום ייחשב כאינוס ויש לכך השלכות חריפות ביותר על הנאשם, בשל רף הענישה שנקבע בחוק לעבירה זו. הענישה בגין מעשה אינוס יכולה להגיע לכדי 16 שנות מאסר ובנסיבות חמורות ביותר, עד 20 שנות מאסר.

מתי מעשה סדום יוגדר כאינוס?

  • המעשה בוצע בקטין מתחת לגיל 14;
  • מדובר על קורבן עם מחלת נפש או פיגור שכלי;
  • כאשר שותפים למעשה אנשים נוספים;
  • העבירה בוצעה תוך איום בנשק חם או קר.

הואשמת במעשה סדום? אתה חשוף לתביעה נזיקית

אדם שהורשע בעבירה של מעשה סדום, צפוי לענישה פלילית, בהתאם לחוק ולשיקול דעתו של בית המשפט. בנוסף לזאת, חשוף הנאשם לתביעה אזרחית, במסגרתה יכול הקורבן לדרוש פיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו לו עקב העבירה. בדרך כלל, בתביעות מסוג זה, נהוג לצרף חוות דעת רפואית, אשר מעידה על מצבו/ה של קורבן העבירה ובית המשפט פוסק פיצוי כספי התואם את עוצמת הפגיעה ואת הנזק שנגרם על ידי המבצע.

אם כן אנו רואים כי מלבד ההשלכות של הרשעה פלילית בעבירת מין, הנאשם חשוף גם לתביעה כספית. על כן, חשוב מאוד לפנות לייעוץ וייצוג משפטי של עורך דין פלילי מיומן, אשר יגן על זכויות החשוד והנאשם בהליך הפלילי וינסה לקבל את התוצאה המשפטית הטובה ביותר, בנסיבות העניין.

מעשה סדום

פנייה לייצוג משפטי

זומנת לחקירה בגין מעשה סדום? לאישום פלילי בעבירה זו, השלכות כבדות משקל. ראשית הפן הפלילי: חוק העונשין קובע עונשי מאסר ממושכים לעבירה, קל וחומר בנסיבות בהן ייחשב המעשה כאינוס. כמו כן, הקורבן רשאי להגיש תביעה נזיקית לפיצויים נגד המבצע. לאור כל אלו, יש חשיבות רבה לקבלת ייעוץ וייצוג משפטי בשלב מוקדם, עם קבלת הזימון לחקירה.

במסגרת הטיפול המשפטי, עורך הדין ינחה את הלקוח לקראת החקירה במשטרה ויבחן את נסיבות המקרה על מנת לראות מהם הפתרונות המשפטיים העומדים לרשותו. המטרה הנה להימנע מהגשת כתב אישום ואם הדבר אינו אפשרי, לחתור לקראת חתימה על הסדר טיעון: הודאת הנאשם בעבירה של מעשה סדום, או עבירה פחותה, תמורת הודאתו.

משרד עורכי דין פלילי רוטנברג מתמחה בייצוג נחקרים, חשודים ונאשמים בעבירות מין. אנו מייצגים כל לקוח במקצועיות ובמסירות, למען קבלת התוצאה המשפטית הטובה ביותר.

לייעוץ מיידי התקשר עכשיו – 050-6942192

עו”ד ניר רוטנברג
כותב המאמר: עו”ד ניר רוטנברג

חבר לשכת עורכי הדין משנת 1997, התמחה אצל עו”ד דן אבי יצחק. עורך דין פלילי ניר רוטנברג עוסק במשפט פלילי למעלה מ20 שנה הינו מוותיקי עורכי הדין הפליליים בארץ וטיפל בתיקים פליליים מורכבים מאוד, בארץ ובחו”ל.

לייעוץ מהיר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    תחזרו אליי

    תפריט נגישות

    ×