הזכות להליך פלילי הוגן היא זכות יסודית ובהתאם לה בטרם פוגעת הרשות באחת מזכויות האדם עליה לקיים הליך הוגן שיברר האם ישנה הצדקה לפגוע באחת מזכויותיו של האדם.

במשפט הפלילי הפגיעה המרכזית היא הרשעתו של אדם בפלילים ומטרת הפרוצדורה הפלילית ודיני הראיות היא להביא להרשעת העבריינים תוך הגעה לחקר האמת אך תוך עמידה על זכויותיו של כל נאשם.

למדינה ישנו כח עצום בשל יכולתה להעמיד אדם לדין פלילי והמשמעות של זכותו של אדם להליך פלילי הוגן מתמצית בכך שהשימוש של המדינה בסמכותה ובכוחה תיעשה במסגרת של הליך הוגן שבאמצעותו תבדק ההצדקה לפגיעה בחירותו של החשוד או הנאשם שכן קיומו של הליך הוגן אינו אלא אינטרס של כלל הציבור לצורך עשיית צדק וחשיפת האמת. באמצעותו של הליך פלילי נאות ניתן להבטיח לנאשם הגנה על זכויותיו כאדם ובכך ידע כל אדם שאם אי פעם יתקיימו כנגדו הליכים פליליים הרי שאלו יתנהלו באופן הגון וראוי.

דווקא משום שאלו ערכי היסוד של המשפט הפלילי בישראל הרי שיש לעמוד על כך שכל חשוד יזכה לחקירה הוגנת וכל נאשם יזכה למשפט הוגן אולם לא תמיד הדברים הם כך.

אלימות משטרתית ופגיעה בזכויות חשודים הופכות לאירועים שאנו נתקלים בהם יותר ויותר ויש להלחם על כך שמקרים כאלו לא ישנו.

אם נתקלתם בפגיעה בזכויותיכם במהלך חקירה או באמצעו של הליך פלילי פנו למשרד עורך דין פלילי רוטנברג ואנו נדע כיצד להלחם בתופעות אלו.

לייעוץ מהיר, השאירו פרטים ונחזור אליכם

    תחזרו אליי
    עו”ד ניר רוטנברג
    כותב המאמר: עו”ד ניר רוטנברג

    חבר לשכת עורכי הדין משנת 1997, התמחה אצל עו”ד דן אבי יצחק. עורך דין פלילי ניר רוטנברג עוסק במשפט פלילי למעלה מ20 שנה הינו מוותיקי עורכי הדין הפליליים בארץ וטיפל בתיקים פליליים מורכבים מאוד, בארץ ובחו”ל.

    לייעוץ מהיר
    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      תחזרו אליי

      תפריט נגישות

      ×