איך להתמודד עם התעללות בגני ילדים?

מאז התפוצצות פרשת ההתעללות בגן הילדים של כרמל מעודה מתגלים יותר ויותר מקרים של התעללות בגני ילדים שמבוצעות על ידי הגננות או הסייעות ולעיתים כשמי מצוות הגן מנצח על הפגיעה בילדים ושאר הצוות מתעלם מהפגיעה הקשה בילדים.
הורים שמגלים או חושדים שילדיהם סובלים מהתעללות בגן בדרך כלל פונים למשטרה אולם לא תמיד המשטרה יודעת כיצד להתמודד עם הפגיעה וכיצד להוכיח אותה. גם אם קיימות מצלמות אבטחה בגן הרי שלא תמיד המצלמות קולטות את כל האירועים ולעיתים המצלמות לא מצליחות להעביר את הפעולה כפי שהיא ולכן יש תפקיד חשוב ביותר לעורך דין פלילי בייעוץ להורים שכן ביכולתו להדריך את ההורים וגם את המשטרה בנוגע לנקודות ולאירועים שמהווים חשד לעבירה פלילית על ידי מי מצוות הגן.
גם ההיפך הוא הנכון, ביכולתו של עורך דין פלילי להגן על צוות הגן מטענות שווא ולהראות שלא בוצעה עבירה פלילית על ידי צוות הגן שכן מה שנדמה כהתעללות בצילום הוא לא יותר מטיפול מסור של גננת בגן.

כיצד נזהה התעללות בילדים בגן?

התעללות בגן ילדים היא פגיעה בחסר ישע ויכולה לקבל ביטוי פלילי במגוון אפשרויות כך שברוב המקרים ההתעללות בקטין נעשית בדרך אקטיבית של הכאה, הדיפה, חניקה וגרימת כאב בדרכים שונות אולם גם חוסר מעשה והתעלמות מקטין כך שהוא שרוי באופן פוגעני ללא התערבות הגננת עלול להיות עבירה פלילית.

דברו איתנו
03-6206010phone
במיילpencil

לעיתים רבות גם קללות והשפלות מילוליות יהוו כעבירה פלילית של התעללות בגן ילדים למרות שמדובר בתינוקים או ילדים כה קטנים שאינם מבינים את הדברים אך כוונת הגננת או הסייעת להשפיל את הקטין ולבזותו מהווה עבירה פלילית של התעללות בחסר ישע.

גם מניעת אוכל מילד בגן וענישה בדרך של אי החלפת חיתולים ורחיצה תוך שהילד נותר בצחנה מהווה התעללות פלילית בחסר ישע ובקטין אולם ברור שיש להבחין בין פעולה חינוכית פשוטה שנעשית לצורך חינוך הילדים לבין התעללות סדרתית וסדיסטית שתוביל בסופו של דבר לכתב אישום ומשפט פלילי.

מה העונש הפלילי על התעללות בגן ילדים?

חוק העונשין שמעגן את הענישה הפלילית במדינת ישראל קובע ענישה של שנות מאסר למי שהורשע בתקיפת חסר ישע בגן ילדים כך שמי שהורשע לאחר משפט פלילי עלול להישלח ליותר מ- 9 שנות מאסר.

האם ניתן לתבוע פיצויים במשפט אזרחי מהגן ומהאחראים על הגן?

התעללות בקטין בגן היא, כאמור, עבירה פלילית שבצידה עונשי מאסר כבדים אולם המשפט הפלילי אינו מבטל את האפשרות לתבוע את מבצעי העבירה והאחראים על ביצוע העבירה באופן אזרחי כך שישאו בנזקים שנגרמו לקטין בשל ההתעללות.

האם ניתן לתבוע את העירייה על התעללות בגן ילדים?

יש לערוך בחינה מדוקדקת של האחראים לפגיעה בקטין ולתבוע פיצויים לא רק ממי שפגע בפועל בילד אלא גם ממי שהיה אחראי לשלומו של הילד ולא קיים את חובתו לשמור על הקטין, כך שלעיתים גם העירייה האחראית על הגן ו/או משרד החינוך ישאו באחריות נזיקית להתעללות בילד.

האם הורים יכולים להתקין מצלמות בגן ילדים?

הורים רשאים לדרוש מהצוות האחראי בגן הילדים להציב מצלמות בתוך הגן מטעמם של ההורים אולם במקרה שצוות הגן מתנגד לכך ההורים רשאים, לאחר ייעוץ משפטי ברור, לפעול כדי לבדוק את החשדות שהתעוררו להתעללות בגן באמצעות הצבת מכשירי הקלטה שיבחנו האם אכן מתבצעת עבירה של התעללות בילדיהם. הצבת מכשירי הקלטה תיעשה אך ורק לאחר ייעוץ משפטי ברור ולאחר שהתעורר חשד להתעללות ובית המשפט קבע לאחרונה שלהורים יש זכות לצורך שמירה על בטחון הילדים להציב מכשירי הקלטה כדי לבחון האם הגננת פוגעת בילדיהם.

כיצד משרד עורך דין מומחה לנפגעי התעללות בגן ילדים יכול לסייע?

משרד עורך דין פלילי רוטנברג מתמחה במשפט הפלילי למעלה מ-25 שנה ומעניק ליווי מלא וייצוג משפטי להורים שילדיהם נפגעו מהתעללות של גננת בגן הילדים משלב הגשת התלונה במשטרה ועד להגשת תביעת פיצויים אזרחית כנגד המתעללים.

משרד עורך דין רוטנברג מלווה את לקוחות המשרד בהגשת תביעה נזיקית לפיצוי בשל הפגיעות בגוף הילד וכמובן בגין הפגיעה העצומה בנפשו של הקטין.

אם עלה אצלכם החשד שילדיכם נפגעו על ידי הגננת או צוות הגן צרו עמנו קשר לצורך ליווי משפטי מלא וייצוג בפני כל הרשויות.

אנו עוסקים במשפט פלילי ומתמחים בייצוג קורבנות עבירה שנים רבות ולכן הניסיון שלנו יוביל אתכם למיצוי המשפט הפלילי כנגד המתעללים וקבלת פיצוי כספי במישור האזרחי.

עו”ד ניר רוטנברג
כותב המאמר: עו”ד ניר רוטנברג

חבר לשכת עורכי הדין משנת 1997, התמחה אצל עו”ד דן אבי יצחק. עורך דין פלילי ניר רוטנברג עוסק במשפט פלילי למעלה מ20 שנה הינו מוותיקי עורכי הדין הפליליים בארץ וטיפל בתיקים פליליים מורכבים מאוד, בארץ ובחו”ל.

לייעוץ מהיר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    תחזרו אליי

    תפריט נגישות

    ×