ייעוץ לפני חקירה הוא הליך שבו נחקר נעזר בעורך דין פלילי על מנת לקבל מידע והכוונה לקראת חקירה במשטרה. ייעוץ זה חשוב מאוד, שכן הוא יכול לסייע לנחקר להגן על זכויותיו ולשמור על זכותו להליך הוגן.

זומנתם לחקירה במשטרה? אם כן, חשוב מאוד שתפנו בהקדם לקבלת ייעוץ מקדים מעורך דין פלילי. אין משנה אם מדובר בעבירת אלימות, סמים, מין או מכל תחום פלילי אחר, ואין זה משנה אם אתם סבורים שחושדים בכם על לא עוול בכפכם ושהצדק לבטח ייצא לאור – עליכם לפנות במהירות לעורך דין פלילי. חשוב להדגיש שאת הפנייה ניתן וחשוב לעשות גם אם נתפסתם "על חם" ונלקחתם מייד לחקירה משטרתית. שיחה עם עורך דין לפני החקירה היא זכותכם החוקית, ועשויה להיות בעלת משמעות גדולה עבורכם ועבור עתידכם.

לייעוץ מהיר, השאירו פרטים ונחזור אליכם

    תחזרו אליי

    הזכות לקבלת ייעוץ לפני חקירה

    הזכות לקבלת ייעוץ לפני חקירה היא זכות חוקתית בישראל, המוגנת בסעיף 74 לחוק סדר הדין הפלילי. הזכות זו חלה על כל אדם המוזמן לחקירה במשטרה, ללא קשר למעמדו או לנסיבות החקירה. מטרת הזכות לקבלת ייעוץ לפני חקירה היא לאפשר לנחקר להבין את זכויותיו ולקבל מידע רלוונטי לגבי החקירה. עורך הדין יוכל לסייע לנחקר בנושאים הבאים:

    • הסבר על הזכויות והחובות של הנחקר במהלך החקירה.
    • הכנה לקראת החקירה, לרבות תרגול תשובות לשאלות נפוצות.
    • ייעוץ לגבי כדאיות מתן עדות בחקירה.
    • סיוע ביצירת גרסה משפטית עקבית.

    מדוע צריך ייעוץ לפני חקירה?

    מעמד החקירה במשטרה הינו מאיים, מפחיד ומלחיץ עבור כל אדם, לא כל שכן עבור מי שזוהי הסתבכותו הראשונה עם החוק. בחדר החקירות ממתינים לכם חוקרים מיומנים, שבשום פנים ואופן אינם חברים שלכם ואינם מעוניינים בהכרח בטובתכם. מטרתם של החוקרים היא לאסוף כמה שיותר ראיות ולהביא אותן אל התביעה המשטרתית או הפרקליטות על מנת שזו תגיש כתב אישום. אין זו מטרתם לזכות אתכם, לשלוח אתכם הביתה עם מכה קלה על היד, ולמעשה – הם יעשו כפי יכולתם על מנת להביא להפללתכם. וכפי שאתם יודעים את מלאכתכם, כך גם החוקרים יודעים לבצע את העבודה שלהם, טוב בהרבה ממש שאתם סבורים.

    על כן, ייעוץ לפני חקירה הינו הכרחי. עקב הלחץ, הפחד והבלבול אנשים שאינם מקבלים ייעוץ לפני חקירה במשטרה נוטים לבצע טעויות כואבות. יש להבין כי כל אמירה או אפילו פליטת פה שלא במקום, עלולה בהחלט להוביל להפללה עצמית ולהסתבכות קשה. לו היו מבצעים הכנה לפני חקירה, אנשים אלו היו יודעים היטב מה להגיד ומה לא להגיד, איזו גרסה להציג וכיצד לדבוק בה, כיצד ייראה מהלך החקירה ולאילו שיטות ולחצים עליהם לצפות מצד החוקרים.

    אכן, החוקרים עשויים להשתמש בשיטות שונות כדי לחלץ מכם מידע מפליל והודאות כאלו ואחרות. כך לדוגמא, הם עשויים לטעון שיש ברשותם מידע מפליל ברור, מקיף ומובהק עליכם, ושהעסק בעצם גמור, אז עדיף כבר להתוודות ולעשות לעצמכם את החיים קלים. זאת, בזמן שחומר כזה בכלל לא נמצא ברשותם. הם גם עשויים לטעון שאנשים שאתם מכירים הלשינו עליכם, בתקווה שתישברו ותודו או שתפלילו בתגובה אחרים, בזמן שאיש לא אמר בעצם דבר עליכם.

    כמו כן, ישנן שיטות יחסית וותיקות, אך מאוד יעילות, למשל של אנשים תמימים לכאורה שהינם נחקרים כמוכם, שיושבים אתכם לסיגריה מחוץ לתחנת המשטרה. אלו בעצם חוקרים או מדובבים של המשטרה. בנוסף, שיטת החוקר הטוב והחוקר הרע מוכיחה את עצמה כמועילה מאוד במקרים רבים, ויש לדעת כיצד להתמודד איתה. אבל מעבר להיכרות עם התרגילים והטכניקות, ייעוץ לפני חקירה עוזר לכם להגיע ברמה גבוהה יותר של ביטחון ושקט נפשי, מה שמקטין באופן מיידי את האפקטיביות של המניפולציות.

     

    ייעוץ לפני חקירה במשטרה: דברים שחשוב לדעת

    הנה מספר דברים שכדאי שתדעו לגבי ייעוץ לפני חקירה במשטרה:

    • כל עורך דין פלילי גובה עבור ייעוץ לפני חקירה מחיר שונה. אמנם מדובר בהוצאה כספית אך היא לא גבוהה במיוחד, ובוודאי לא ביחס למחיר שאתם עלולים לשלם אם תוותרו על ההכנה.
    • שיחה עם עורך דין לפני החקירה היא זכותכם החוקית, והחוקרים יודעים זאת. לפיכך, גם אם לא קיבלתם זימון לחקירה מבעוד מועד והגעתם ישר לתחנה ממקום האירוע, על החוקרים להציע לכם לדבר עם עורך דין ולאפשר זאת.
    • שיחה עם עורך דין פלילי וקבלת ייעוץ איננה מעידה כהוא זה על היותכם אשמים, או על כך שיש לכם מה להסתיר. מבחינת מערכת התביעה והמשפט, וכן מבחינת החוקרים, קבלת ייעוץ היא צעד מתבקש עבור כל אדם ואין הדבר מחזק את החשדות כנגדו.
    • בתור נחקרים יש לכם זכויות, ובהחלט קיימות מגבלות על מה שמותר לחוקרים לעשות, החל בזמן שבו אתם יכולים להיות מעוכבים ועד לשיטות בהן משתמשים. אחת הזכויות העומדות לרשותכם היא זכות השתיקה, בה יש להשתמש בצורה מושכלת. למעשה, מי ששומר על זכות השתיקה אכן מחזק את החשדות כנגדו, אולם במקרים מסוימים זהו קו הפעילות המומלץ שכן חשיפת הדברים עלולה להוביל לתוצאות חמורות עוד יותר. גם בנושא הזה עורך הדין ייעץ לכם לפני החקירה.

    ייעוץ לפני חקירה עם עורכי הדין רוטנברג 

    משרד עורכי דין פלילי רוטנברג מתמחה במשפט פלילי ומייצג חשודים, נאשמים ונפגעי עבירה לאורך כל ההליך הפלילי החל .בחקירת המשטרה וכלה בהליך השימוע לפני הגשת כתב האישום והמשפט.

    עו"ד ניר רוטנברג, עורך דין פלילי ותיק, זמין 24/7 למקרים דחופים, מדריך ותומך באופן צמוד בלקוחותיו במהלך חקירות המשטרה ודואג לשמירה מלאה על זכויותיו.

    לפרטים נוספים בנושא ולקבלת הכנה לפני חקירה, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו בטלפון 050-6942192 או במספר 0505522028.

    לייעוץ מהיר, השאירו פרטים ונחזור אליכם

      תחזרו אליי
      עו”ד ניר רוטנברג
      כותב המאמר: עו”ד ניר רוטנברג

      חבר לשכת עורכי הדין משנת 1997, התמחה אצל עו”ד דן אבי יצחק. עורך דין פלילי ניר רוטנברג עוסק במשפט פלילי למעלה מ20 שנה הינו מוותיקי עורכי הדין הפליליים בארץ וטיפל בתיקים פליליים מורכבים מאוד, בארץ ובחו”ל.

      לייעוץ מהיר
      השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

        תחזרו אליי

        תפריט נגישות

        ×